Дистанційне навчання 10 клас

2023-2024

16 лютого.

Тема 1: Використання форм. Основні елементи форми.

Тема 2: Валідація та збереження даних форм.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
1

2



15 лютого.

Тема 1: Хостинг сайта.

Тема 2: Веб-сервер і база даних. Взаємодія клієнт-сервер.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
1
2




28 листопада.

Тема 1: Векторний графічний редактор як інструмент для дизайну.

Опрацюйте матеріал за презентацією.
 

Тема 2: Основні інструменти для малювання. Заливка об'єктів. Робота з градієнтами. Прозорість. Градієнтна сітка.

Опрацюйте матеріал за презентацією.



9 травня.

Інформатика.

Тема : Практична робота «Дійсночисельна комп'ютерна арифметика».

Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8868648

Пройти потрібно до 9 травня  20.00.  Проходимо ОДИН раз.



17 березня.

Біологія.

Тема: Спадковість і мінливість.

1. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7419023

Пройти потрібно до 17 березня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.
2. На наступний урок вам потрібно створити або буклет, або постер,  або презентацію на одну з тем.

Орієнтовні теми:

Генетичний моніторинг в людських спільнотах.

Скринінг-програми для новонароджених.


Генотерапія та її перспективи.




24 лютого.

Інформатика.

Тема : Повторення і систематизація навчального матеріалу.

Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6910679

Пройти потрібно до 24 лютого 20.00.  Проходимо ОДИН раз.

Біологія.

Тема: Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
 


23 лютого.

Інформатика.

Тема 1: Розробка проекту.

Тема 2: Презентація результатів проекту. 

1. Опрацюйте матеріал за презентаціями.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.




22 лютого.

Інформатика.

Тема : Просування сайту. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.


2. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3235955

Пройти потрібно до 22 грудня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.







17 листопада.

Інформатика.

Тема 1: Символи та образи. Художній образ. Знакові системи. Принципи побудови знаків. Стилістична єдність. 

Тема 2:  Поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Айдентика.

1. Опрацюйте матеріал за презентаціями.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.  



8 листопада.

Інформатика.

Тема : Робота з текстом. Робота з векторними елементами. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Біологія.

Тема:  Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 20  підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


4 листопада.

Інформатика.

Тема 1:  Концепція побудови пошарового зображення.

Тема 2:  Робота з шарами. Трансформація об’єктів. Створення колажів. Прийоми колажування.

1. Опрацюйте матеріал за презентаціями.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.  




3 листопада.

Інформатика.

Тема:  Основні інструменти для малювання. Інструменти виділення.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
 

Біологія.

Тема:  Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом  підручника.
2. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1577010

Пройти потрібно до 3 листопада 20.00.  Проходимо ОДИН раз.


 


2 листопада.

Інформатика.

Тема:  Растровий графічний редактор як інструмент для дизайну. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2371322

Пройти потрібно до 2 листопада 20.00.  Проходимо ОДИН раз.


 


1 листопада.

Інформатика.

Тема:  Характеристики зображення та засобів його відтворення - яскравість, контрастність, роздільна здатність, інтервал оптичної щільності (фотографічна ширина), колірна гама, палітра, глибина кольору, насиченість кольору.  

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Біологія.

Тема:  Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 15 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


28 жовтня.

Інформатика.

Тема:  Веб-дизайн. Тематичне оцінювання.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6602361

Пройти потрібно до 28 жовтня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.

Біологія.

Тема:  Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 16 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.



27 жовтня.

Інформатика. (три теми)

Тема 1:  Реклама. Психологія сприйняттям реклами. Інфографіка.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
 

Тема 2: Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Прийоми каліграфії та леттерингу. Особливості поєднання шрифтів. Коротка історія дизайну і типографіки.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8674009

Пройти потрібно до 27 жовтня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.

Тема 3:  Електронні та друковані портфоліо.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3895145
Пройти потрібно до 27 жовтня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.


25 жовтня.

Інформатика.

Тема:  Ілюстрація. Цифрове мистецтво. Сучасна реклама та фірмовий стиль: напрямки, стилі, тренди.   

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Біологія.

Тема:  Узагальнюючий урок з тем «Вступ» та «Біорізноманіття».

Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5002547
Пройти потрібно до 25 жовтня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.


20 жовтня.

Інформатика. (три теми)

Тема 1:  Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Тема 2: Повторення і систематизація знань модуля «Інформаційна безпека». 

Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2633463
Пройти потрібно до 20 жовтня 21.00.  Проходимо ОДИН раз.

Тема 3: Тематичне оцінювання.

Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4442429
Пройти потрібно до 20 жовтня 21.00.  Проходимо ОДИН раз.



18 жовтня.

Інформатика.

Тема:  Антивірусні засоби захисту.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Біологія.

Тема:  Еукаріотичні організми. Особливості їхньої організації та функціонування.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 7 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
4. На наступний урок підготувати повідомлення на тему: Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції.



14 жовтня.

Інформатика.

Тема:  Віртуальні приватні мережі (VPN).

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.  

Біологія.

Тема:  Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


13 жовтня.

Інформатика. (3 теми!!!)

Тема 1: Проблеми забезпечення безпеки в комп’ютерних системах і мережах. Типова корпоративна мережа. Засоби захисту мереж.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.

Тема 2: Призначення, можливості й основні  захисні механізми міжмережевих екранів (брандмауерів).

2. Опрацюйте матеріал за презентацією.

Тема 3: Система аналізу вмісту поштового і веб-трафіку.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.



11 жовтня.

Інформатика.

Тема: Міжнародні стандарти інформаційної безпеки.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2665086
Пройти потрібно до 11 жовтня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.
  

Біологія.

Тема: Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.

1. Опрацюйте матеріал за параграфами 5, 6.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.



7 жовтня.

Інформатика.

Тема: Основні ненавмисні й навмисні штучні загрози. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Біологія.

Тема:   Гіпотези походження вірусів.

Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування.

1. Підготуйте реферат на дану тему (мінімум 2 сторінки). 
2. Фотозвіт мені в Вайбер.

6 жовтня.

Інформатика.

Тема 1:  Безпека інформаційних технологій. Інформація та інформаційні відносини. Безпека суб’єктів інформаційних відносин.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.    

Тема 2:  Загрози безпеці інформації в автоматизованих системах.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


5 жовтня.

Інформатика.

Тема:  Тематичне оцінювання.

Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5109482

Пройти потрібно до 5 жовтня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.


4 жовтня.

Інформатика.

Тема:  Розв'язання задач з різних предметних галузей.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 12 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.  

Біологія.

Тема:  Віруси. Особливості їхньої організації та функціонування. Віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування.

1. Перегляньте відео:
    І. 

   ІІ. 

2. Опрацюйте матеріал за параграфом 12, 13  підручника.
3. Складіть конспект.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.


16 вересня.

Інформатика.

Тема 1:  Розв’язування рівнянь, систем рівнянь, оптимізаційних задач.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 12 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.  


Тема 2: Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 13 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.  

4. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4034277

Пройти потрібно до 29 вересня 20.00.  Проходимо ОДИН раз.


28 вересня.

Інформатика.

Тема: Інфографіка.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 11 ст.106-116 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


27 вересня.

Інформатика.

Тема: Візуалізація рядів і трендів даних.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 11 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Біологія.

Тема: Сучасні критерії виду.

Лабораторна робота

 Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу
1. Перегляньте відео:

2. Виконайте Лабораторну роботу №1
 Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу.






3. Сформулюйте висновок.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.

23 вересня.

Тема: Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 10 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


22 вересня.

Тема: Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 9 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


21 вересня.

Тема: Поняття про штучний інтелект, інтернет речей, Smart-технології та технології колективного інтелекту. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 8 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
4. Пройдіть тести за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6026481

Пройти потрібно до 20.00.  Проходимо ОДИН раз.


16 вересня.

Тема 1:  Системи електронного урядування.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 7 ст. 69-71 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 

Тема 2: Інтернет-маркетинг та інтернет-банкінг. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 7 ст. 61-68 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 


15 вересня.

Тема:  Комп’ютерно-орієнтовані засоби планування, виконання і прогнозування результатів навчальної, дослідницької і практичної діяльності. Практична робота 2.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 6 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 
4. Практична робота. Завдання: організувати за допомогою google-календаря Дні народження  ваших однокласників. Посилання на календар пришліть мені в Вайбер.


13 вересня.

Тема 1:  Навчання в Інтернеті. Професії майбутнього– аналіз тенденцій на ринку праці. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 5 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 

Тема 2: Загрози при роботі в Інтернеті і їх уникнення.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 4 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 

8 вересня.

Тема: Інформаційні системи як важливі складники й ознаки сучасного суспільства. Сучасні інформаційні технології та системи.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 2 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Тема: Людина в інформаційному суспільстві. Проблеми інформаційної безпеки. Практична робота 1.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 3 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Виконайте вправу 1 на ст. 9. Заготовка до вправи тут: https://docs.google.com/document/d/1lIfTlUi_pV-3hclU0DOHZlwTTgUVDey7/edit?usp=sharing&ouid=118269611752458767981&rtpof=true&sd=true
4. Фотозвіт мені в Вайбер. 


6 вересня.

Тема:  Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Інформація, повідомлення, дані, інформаційні процеси.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією та параграфом 1 підручника.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Підручник можна скачать тут: https://drive.google.com/file/d/1G2_gtM_nPsztDCDKcz9nsTPujGqatq7m/view?usp=sharing 









7 червня.

Інформатика.

Тема:  Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4805973
Пройти потрібно до 19.00.

6 червня.

Інформатика.

Тема: Часова шкала, рівні, кадри та об'єкти кадрів. Інтерактивна анімація.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1837720
Тести потрібно пройти до 19.00.

2 червня.

Інформатика.

Тема: Анімація в растровому графічному редакторі.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://sites.google.com/view/grdesign99/растрова-графіка/анімація

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

1 червня.

Інформатика.

Тема: Види анімацій.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://sites.google.com/site/krainamultija/home/so-take-animacia-ieie-vidi-ta-tehnologiie

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

Тема:   Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. 

1. Опрацюйте параграфи 35, 36.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

31 травня.

Інформатика.

Тема:  Комп'ютерна анімація. Ідея, сценарій та стиль анімації.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1APe08aKLrZH5ir4Li4Zf6unbdlamRjbs/view?usp=sharing

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

Тема:  Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5575709
Тести потрібно пройти до 19.00.

30 травня.

Інформатика.

Тема:  1. Вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів.

            2.  Поняття про 3D-друк.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням та презентацією: 1. https://informatik.pp.ua/uroky/9-klas/konspekty-uchnia/hrupuvannia-vyrivniuvannia-kopiiuvannia-ta-klonuvannia-obiektiv
 2.
            

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

26 травня.

Інформатика.

Тема: Переміщення, масштабування, групування.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

25 травня.

Інформатика.

Тема:    Екструдування форми об’єкта.

1.  Опрацюйте матеріал за презентацією.

2. Складіть конспект.

3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

Тема:  Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). 

1. Опрацюйте параграф 33, 34.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

24 травня.

Інформатика.

Тема: Додавання тривимірних примітивів. Вершини, ребра, грані.

1.  Опрацюйте матеріал за презентацією.

2. Складіть конспект.

3. Фотозвіт мені в Вайбер.

23 травня.

Інформатика.

Тема:  1. Спотворення і деформація.

              2. Тривимірна графіка. Програми для роботи з тривимірною графікою.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

19 травня.

Інформатика.

Тема: Художні ефекти. Робота з символьними об'єктами.

1.  Опрацюйте матеріал за посиланнями: https://sites.google.com/view/grdesign99/векторна-графіка/робота-з-символьними-обєктами

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

18 травня.

Інформатика.

Тема:   Художнє оформлення тексту.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9544467
Тести потрібно пройти до 19.00.

Хімія.

Тема: Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.  

1. Опрацюйте параграф 31.
2. Завдання 5 на ст. 161.
3. Складіть конспект.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.

17 травня.

Інформатика.

Тема: Впорядковування, вирівнювання й об’єднання об’єктів.

Опрацюйте матеріал за посиланнями:  https://drive.google.com/file/d/1K9lo4EShzcTwusjbNiV_YBOmUM1S11XI/view?usp=sharing

Хімія.

Тема:   Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

1. Опрацюйте параграф 32.
2. Завдання 6 на ст. 163.
3. Складіть конспект.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.

16 травня.

Інформатика.

Тема:  1. Робота з векторними контурами.

              2. Заливка об'єктів. Робота з градієнтами.

                                                2.  https://sites.google.com/view/distance-informatics-10/модуль-графічний-дизайн/векторна-графіка/урок-26?authuser=0                 

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


12 травня.

Інформатика.

Тема: Векторний графічний редактор як інструмент для дизайну.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.  

11 травня.

Інформатика.

Тема:   Створення логотипів. Брендгайд. Брендбук.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3913371
Тести потрібно пройти до 19.00.

Хімія.

Тема:    Пластмаси. Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.

1. Опрацюйте параграфи 29, 30, 31.

2. Складіть конспект.

3. Фотозвіт мені в Вайбер. 

10 травня.

Інформатика.

Тема: Поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Айдентика. 

1. Опрацюйте матеріал за презентаціями.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 
 
 

9 травня.

Інформатика.

Тема:  Основи теорії дизайну. Стиль та композиція в дизайні. 

Символи та образи. Художній образ.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1nyq46vkxVBJ8HJEqeukWW4-mOKiPGOxi/view?usp=sharing від пункту:  Основи композиції.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 


5 травня.

Інформатика.

Тема: Колір. Теорія кольору. Колористика.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1nyq46vkxVBJ8HJEqeukWW4-mOKiPGOxi/view?usp=sharing  до пункту:  Основи композиції.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 


4 травня.

Інформатика.

Тема: Розробка дизайну та створення графічних проектів.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією. 
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер. 

Хімія.

Тема:    Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації.

1. Опрацюйте параграф 28.
2. Завдання 3 на ст. 145.
3. Складіть конспект.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.

3 травня.

Інформатика.

Тема: Створення елементів для веб-сторінок.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

Тема: Контрольна робота.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4041156
Тести потрібно пройти до 19.00.

2 травня.

Інформатика.

Тема 1: Ретуш та художня обробка зображень.

Тема 2: Тонова корекція зображень. Робота з кольором.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
 

28 квітня.

Інформатика.

Тема: Робота з векторними елементами. 

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1RlXFT3q1W4LXU5fBaKsXZp3bCLA95G1D/view?usp=sharing
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


27 квітня.

Хімія.

Тема:   Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми.

Пройдіть тестування за посиланням:  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7376503
Тести потрібно пройти до 19.00.

Інформатика.

Тема: Робота з текстом.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

26 квітня.

Інформатика.

Тема: Створення колажів. Прийоми колажування.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
 

25 квітня.

Інформатика.

Тема 1: Растровий графічний редактор як інструмент для дизайну.

Тема 2: Концепція побудови пошарового зображення. Робота з шарами.

1. Опрацюйте матеріал за презентаціями..
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.
 

 


21 квітня.

Інформатика.

Тема: Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Коротка історія дизайну і типографіки.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

20 квітня.

Хімія.

Тема: Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).

1. Опрацюйте параграф 27.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Інформатика.

Тема: Сучасна реклама та фірмовий стиль. Електронні та друковані портфоліо.

1. Опрацюйте матеріал за презентаціями.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

 
 

19 квітня.

Хімія.

Тема:  Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. 

1. Опрацюйте параграф 26 ст.127-129.
2. Складіть конспект.
3. Завдання 13 на ст.130.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.

Інформатика.

Тема: Дизайн і його тенденції. Цифрове мистецтво.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1qQFeemSwnlNvJzKrSGlAzgwz78-t_KNK/view?usp=sharing
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

18 квітня.

Інформатика.

Тема: Виконання індивідуальних та колективних проектів. Тематична атестація.

1. Повторіть попередній матеріал.
2. Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5475344
Тести потрібно пройти до 19.00.



14 квітня.

Інформатика.

Тема: Мультимедійні засоби для підтримки  продуктивності та навчання.

1. Опрацюйте матеріал.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

МУЛЬТИМЕДІЙНІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ,  ЯК ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

На сьогодні проблемам впровадження й ефективного застосування мультимедійних технологій в освіті присвячено немало теоретичних і експериментальних праць, вітчизняних і зарубіжних педагогів: В.П. Агеєва, Т. Альфтана, А.М. Горшкова, О.І. Шувалової, Л.Дж. Скібба та ін.

Досвідчені педагоги використовують мультимедіа для розробки навчальних технологій та створення сучасних ефективних засобів навчання та вдосконалення ефективності навчального процесу.

Мультимедійні лекції можна використовувати для викладання практично всіх курсів. Якість і рівень засвоєння навчального матеріалу, а також вплив на активізацію пізнавальної діяльності, як показує практика і проведене дослідження, істотно зростає [1]. Мультимедійне забезпечення лекційного курсу у коледжі може активізувати погляди студентів;  візуальне і яскраве мультимедійне забезпечення навчального курсу перетворює заняття на цікаву подорож до країни знань. Таким чином, мультимедійні технології у навчанні унікальні і цілком збільшують активне мислення студентів і їхні комунікативні здібності в соціальній практиці. Для забезпечення ефективності мультимедіа у навчанні, потрібно відзначити що:

- Якість програмного забезпечення навчального курсу не єдина мета.

- Монітор не може замінити дошку.

- PowerPoint не може зайняти місце думки студентів.

- Традиційні навчальні інструменти та пристрої не можна ігнорувати.

- Мультимедійними технологіями не варто зловживати.

У той же час, не варто повністю надавати перевагу застосуванню мультимедійних технологій у навчальному процесі навчання. Хоча,  студенти демонструють значну зацікавленість,  але фактично,  вони відчувають тільки бажання спостерігати.  Практично,  чим більше розсіяна увага студентів, тим більше втручання викладача необхідно під час передачі інформації, і тим менше студенти сприймають мовний матеріал.

У освітньому процесі активно застосовуються мультимедійні технології як засоби при проведенні різного типу занять. У процесі читання лекцій застосовуються презентації, що містять різні види інформації: текстову, звукову, графічну, анімації. Велику популярність набули електронні підручники, вони є одним із інструментів самостійної підготовки з предмета. На практичних заняттях - використання тестових програм для закріплення і контролю знань, електронних навчальних зошитів, інтерактивних задачників з різним рівнем складності представлення інформації, відеозавдань [4].

При підборі мультимедійного засобу викладачеві необхідно враховувати своєрідність і особливості конкретної навчальної дисципліни, передбачати специфіку відповідної науки, її понятійного апарату, особливості методів дослідження, її закономірностей. Мультімедійні технології повинні відповідати цілям і завданням курсу навчання і органічно вписуватися в навчальний процес [2].

Сучасне викладання неможливе без використання інформаційних технологій, як інструменту для вдосконалення і оптимізації навчального процесу.

Відомо (дослідження інституту Євролінгвіст, Голландія), що більшість людей запам'ятовують 5% почутого і 20% побаченого. Одночасне використання аудіо- і відеоінформації підвищує запам'ятовування до 40-50%.
Під час використання на заняттях мультимедійних технологій структура даного заняття принципово не змінюється. У ньому, як і раніше, зберігаються всі основні етапи, змінюються, можливо, тільки їх тимчасові характеристики. Необхідно відзначити, що етап мотивації у даному випадку збільшується і несе пізнавальне навантаження. Це необхідна умова успішності навчання, оскільки без інтересу до здобуття знань, без уяви і емоцій немислима творча діяльність учня [3].

Студентів привертає новизна проведення мультимедійних занять. На занятті створюються умови для активного спілкування, на якому студенти прагнуть висловити думки, вони з бажанням виконують завдання, виявляють зацікавленість до матеріалу, що вивчається. Студенти вчаться самостійно працювати з навчальною, довідковою та іншою літературою з предмета. Дана технологія може використовуватись для анонсування тем з предмету, як супровід до пояснення викладача, як інформаційно-навчальний посібник та для контролю знань.

На етапі пояснення нового матеріалу, широко використовується анімація об'єктів. Усі додаткові побудови і опис етапів розв'язані з'являються не в готовому вигляді, а по ходу рішення, що дозволяє швидше зрозуміти і запам'ятати їх послідовність. Для закріплення нового матеріалу використовується розбір розв'язку завдань на готових прикладах. Підведення підсумків заняття, рефлексія також проводиться за допомогою презентації. На слайді виводиться так званий «опорний конспект», і кожен студент сам для себе визначає рівень засвоєння нових знань на даному аудиторному занятті, що створюватиме додаткову мотивацію для виконання домашнього завдання за темою.

Науковці довели, що заняття із застосуванням мультимедії - барвисті, наочні, динамічні та краще запам'ятовуються, але зазначають, що розумно мультимедійний супровід занять і традиційні методи викладання.

13 квітня.

Інформатика.

Тема: Вплив ІТ на здоров'я підлітків.

1. Опрацюйте матеріал.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Кількість здорових підлітків в Україні на даний час не перевищує 2–9 %, цей показник зменшується з кожним роком [5]. Поширеність всіх хвороб у підлітків за останні 5 років підвищилася на 15 %, у тому числі на 7,6 % зросла поширеність хвороб нервової системи та на 4,5 % — розладів психіки та поведінки [6]. У нашій країні сьогодні кожна четверта­п’ята дитина потерпає як мінімум від одного психічного розладу, кожна п’ята має поведінкові, когнітивні або емоційні проблеми, у кожної восьмої діагностується хронічний психічний розлад [9]. Така ситуація відбувається на тлі прогресуючого впровадження технічних засобів: комп’ютерів, мережі Інтернет, мобільних телефонів, які стають невід’ємними компонентами життя та змінюють фізіологічні умови існування підлітків і можуть сприяти розвитку захворювань. За останні роки в Україні значно зросла кількість молодих людей, які мають доступ до комп’ютера. Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) внесла комп’ютерну залежність у розряд категорій патологічних пристрастей [11]. У підлітків швидше, ніж у дорослих, формується процес звикання, передумовою чого є нестабільність психіки. Доведено, що до 14 % користувачів Інтернету мають залежність, до 25 % набувають її протягом півроку від початку перебування в мережі [13].

 

Дозована та спрямована робота на комп’ютері має багато позитивних якостей, особливо на етапі пізнання світу, формування корисних навичок. Молодь отримує великі можливості для всебічного саморозвитку, освіти та розширення комунікативних зв’язків. Але, як не парадоксально, ці надбання призводять до зниження культурного рівня підліткового контингенту, моральних якостей, пам’яті та уваги; розвитку ізольованості від оточуючих. У «комп’ютеризованого» покоління відмічаються зміни фундаментальних духовно­культурних засад, понять і уявлень, а інтелектуальний розвиток відбувається в іншому соціально­часовому вимірі. Інформаційні технології чинять гіпнотичний вплив на інтелект та духовність підлітків, а комп’ютерні ігри здатні довести до повного змішування реального та віртуального світу.

Привабливість комп’ютерного світу для підлітків обумовлена: наявністю «власної території», яку складно контролювати дорослим; можливістю самостійно приймати рішення. Зворотна сторона тривалого перебування у віртуальних обставинах — психологічний інфантилізм із відсутністю відповідальності за свої вчинки, агресивність або емоційна холодність, певне звуження кругозору, ризик асоціальної поведінки.

Головним джерелом несприятливого впливу на здоров’я користувачів персональних комп’ютерів (ПК) є монітор. Поряд із ергономічними параметрами: знижений контраст зображення, дзеркальні бліки від екрану, мерехтіння зображення, небезпеку становить електромагнітне випромінювання (ЕМВ). Найбільш шкідливий у цьому плані монітор на електронно­променевій трубці. Але випромінювати електромагнітне поле (ЕМП) можуть також системний блок, схеми управління та формування інформації на рідинно­кристалічних екранах та інші складові апаратури. Про механізми дії на організм ЕМВ відомо небагато. До його біологічної дії найбільш чутливими системами організму є нервова, імунна, ендокринна та статева [2]. Підвищений ризик розвитку захворювань мають підлітки — особи, які переживають період пубертату, активного росту, становлення ендокринної, нервової, серцево­судинної та інших систем. Особливо вразливими є особи, які вже мають функціональні захворювання та хронічну органічну патологію.

Тривале перебування у світі віртуальної реальності у підлітковому віці може стати причиною адиктивної поведінки (від англ.аddiction — схильність, згубна звичка), що характеризується прагненням перебувати за комп’ютером якомога довше та є проявом соціальної дезадаптації. Сприяти розвитку залежності можуть дефекти виховання в сім’ї: гіпоопіка, емоційна нестабільність, зайва вимогливість батьків тощо. Симптоми залежності можна умовно розділити на три групи: психічні (почуття радості, ейфорії при контакті з комп’ютером, роздратування або пригнічення без нього, відсутність контролю за часом, емоційна нестійкість і т.д.); соціальні (виникнення проблем у взаєминах з оточуючими, економічні проблеми, пов’язані з витратами грошей, нехтування особистою гігієною); духовні (втрата сенсу життя, духовне зубожіння).

Часто комп’ютерна залежність пов’язана з «інтернетоманією», що призводить майже до такого ж руйнування особистості, як алкоголізм і наркоманія. Стадії інтернет­залежності: зацікавленість, втягування, повна залежність із тяжкими симптомами відміни під час «відлучення» від ПК. В інтернет­залежних молодих людей ризик алкоголізації вищий у 7 разів, а наркотизації — у 6,8 раза, ніж в інших підлітків [3]. Інтернет­залежність (сетеголізм) може проявлятися у гемблінгу (ігроманії), нав’язливому веб­серфінгу, спілкуванні у соціальних мережах тощо. Формуванню інших форм девіантної поведінки сприяє небезпека, з якою діти і підлітки можуть зустрітися, перебуваючи в режимі онлайн: експлуатація довіри (їх можуть спокусити на вчинення непристойних дій, участь у сектах тощо); доступ до порнографії; доступ до сайтів із деструктивним змістом (інструкцій з виготовлення чи покупки наркотичних речовин, вибухівки та ін.) [4].

Найбільш цікавими та небезпечними є рольові комп’ютерні ігри, що здатні сформувати стійку психологічну залежність. Часто вони не враховують вікових психологічних особливостей і здатні вплинути на формування особистості в період активної соціалізації. Підліток отримує гострі, яскраві враження у віртуальному світі і не прагне повертатися у буденність. Підсилює комп’ютерну залежність гра у мережі Інтернет. Ознаки ігроманії як різновиду адиктивної поведінки:

1. Постійна залученість, збільшення часу, проведеного в ситуації гри.

2. Витіснення колишніх інтересів думками про гру.

3. Втрата контролю (нездатність припинити гру як після виграшу, так і після програшів).

4. Стан дискомфорту поза ігровою ситуацією, дратівливість, неспокій.

5. Збільшення частоти ігор і прагнення до високого ризику.

6. Нездатність чинити опір спокусі відновити гру [1].

Тривала робота на комп’ютері викликає зміни у функціонуванні організму.

На перше місце у підлітків — користувачів ПК виходять зміни психологічного стану та невротичні розлади, що характеризуються комплексністю, тяжкістю та поєднанням різних патологічних проявів [7]. Часто робота за комп’ютером передбачає постійну концентрацію уваги та засвоєння великої кількості інформації. Характерним є отримання непотрібної інформації, яка «перевантажує» мозок та пам’ять і призводить до розумової втоми та порушення уваги. Внаслідок нервово­емоційної напруги швидко розвивається перевтома, що провокує головний біль. Може виникати шум у вухах, запаморочення, нудота. Неконтрольоване у часі спілкування з комп’ютером на тлі перевтоми призводить до розладів сну, метушливості у поведінці, порушення пам’яті [4]. Ранні наслідки впливу ЕМВ на підлітків проявляються у функціональних порушеннях нервової системи у вигляді вегетативних дисфункцій, неврастенічного та астенічного синдромів. На рівні нервової клітини, структур, що беруть участь у передачі нервових імпульсів, виникають суттєві відхилення при дії ЕМВ малої інтенсивності [15]. Змінюється вища нервова діяльність, підвищується проникливість гематоенцефалічного бар’єра. Вплив інтенсивного ЕМВ на імунну систему проявляється у пригніченні клітинного імунітету.

У процесі роботи з ПК у підлітків може розвиватися комп’ютерний зоровий синдром (КЗС), який ґрунтується на зоровому стомленні. Зорові симптоми КЗС: зниження гостроти зору; його затуманення; труднощі при переводі погляду з ближніх предметів на дальні і назад; відчуття змін забарвлення предметів; двоїння. Очні симптоми включають: біль у ділянці очних ямок і лоба; біль під час руху очей; почервоніння очних яблук; відчуття піску за віями; сльозотечу; печіння і різь в очах. Можливе зменшення об’єму акомодації, тимчасова короткозорість [11] та ін. При тривалому перебуванні перед екраном внаслідок зменшення частоти моргання може розвиватися синдром сухого ока (порушення зволоження роговиці слізною рідиною). Синдром проявляється печінням в очах, почервонінням кон’юнктиви, появою судинної сітки на бічних поверхнях очей. Особливо шкідливими для органів зору є ігри з яскравими дрібними елементами, читання та введення тексту, малювання.

Вимушена поза з нахилом уперед вносить зміни в конфігурацію хребетного стовпа і призводить до звуження грудної клітки, що відбивається на заповненні шлуночків серця кров’ю і серцевому ритмі. Можливе погіршення живлення міокарда, що є причиною виникнення функціональних порушень серця. Порушення з боку серцево­судинної системи проявляються у лабільності пульсу та артеріального тиску, болі у ділянці серця та ін. [7]. Нерухоме положення підлітка протягом тривалого часу є причиною порушення мікроциркуляції крові. Застійні явища особливо виражені на рівні органів малого таза та кінцівок. Тривалі порушення мікроциркуляції сприяють стійким змінам судин (наприклад, венозний стаз є причиною розширення судин при геморої). Вимушене положення може стати чинником порушення метаболізму та гіпоксії у м’язах (насамперед, шиї, спини та плечового поясу), скривлення хребта, остеохондрозу, утрудненого дихання (іонізоване повітря викликає сухість слизових оболонок, грудна клітка знаходиться у стиснених умовах), захворювань кистей рук. Характерний розвиток карпального синдрому (оніміння та біль у пальцях кисті) [11]. На більш пізніх стадіях можливі ускладнення: тендовагініт, синдром «тенісного ліктя» (запалення загального сухожилля м’язів­розгиначів, розташованих біля ліктя), що розвивається внаслідок неправильного положення рук при роботі з клавіатурою та мишею.

Тривале перебування за комп’ютером може бути причиною порушень харчування. Це недостатнє, нерегулярне, незбалансоване харчування, наслідком якого є порушення роботи травного тракту (гастрити, виразкова хвороба шлунка та дванадцятипалої кишки, хронічні запори), вітамінна та мінеральна недостатність, або зловживання продуктами швидкого приготування, фаст­фудом на тлі гіподинамії, що є причиною надмірної маси тіла, метаболічних та ендокринних порушень. У користувачів ПК частіше відзначаються захворювання жовчного міхура і печінки, що виникають, очевидно, у зв’язку з частим перебуванням у вимушеній позі, при якій посилюється тиск на жовчні протоки і жовчний міхур, що викликає стаз.

Можуть виникати статеві порушення, пов’язані зі зміною регуляції з боку нервової та нейроендокринної систем. Багаторазове опромінення ЕМП викликає зниження активності гіпофіза. Відзначено специфічну дію ЕМП на статеву функцію жінок, розвиток ембріона [9], якість сперматогенезу, тобто репродуктивну функцію молоді [15].

Рекомендації щодо зменшення негативних факторів для здоров’я під час роботи на комп’ютері: сприятливий мікроклімат у приміщенні (температура 19,5 ± 0,5 °С, вологість повітря не більше 75 %, 3­кратний обмін повітря за годину, щоденно — вологе прибирання); достатнє рівномірне освітлення; правильна організація робочого місця (площа на 1 місце не менше 6 м2, об’єм — не менше 20 м3, розміщення комп’ютера на відстані не менше 1 м від стін, відстань між задньою поверхнею монітора одного ПК та екраном іншого ПК не менше 2,5 м, мінімальна відстань від екрана до користувача повинна дорівнювати 50–70 см, клавіатура та руки повинні розташовуватися якомога далі від монітору, площина екрана має бути перпендикулярною нормальній лінії зору користувача, висота робочого крісла має регулюватися в межах 400–500 мм); встановлення оптимальних параметрів монітору (частота кадрової розгортки не менше 85 Гц для електронно­променевої трубки, для рідкокристалічних моніторів — 75 Гц, індивідуально підібрані яскравість та контрастність монітору); регулярні перерви під час роботи (короткочасні з використанням вправ для очей та більш тривалі із загальними фізичними вправами). Згідно з державними санітарними нормами [8], праця на ПК повинна проводитися в індивідуальному режимі та бути безперервною для учнів X–XI класів на 1­й годині занять до 30 хв., на 2­й годині занять — 20 хв.; для VIII–IX класів — 20–25 хв.; для учнів VI–VII класів — до 20 хв.; для II–V класів — 15 хв.

Більше ніж 2/3 населення Землі знаходиться у щоденному контакті з джерелами ЕМП. Але першим джерелом ЕМВ, яке інтенсивно використовується в безпосередній близькості від життєво важливих органів людини, стали мобільні телефони (МТ). У світі зареєстровано 4,6 міліарда користувачів МТ [12], значна частина їх — підлітки. Близько 70 % користувачів розмовляють по телефону більше 30 хвилин на день; 30 % — мають по 2 телефони і регулярно їх використовують; 40 % — на ніч кладуть апарат на відстань менше 0,7 м від голови.

Основними елементами стільникового зв’язку є базові станції та МТ. Як ті, так і інші є джерелами ЕМВ. Телефон і станція підтримують постійний радіоконтакт. Чим менше випромінювання базової станції, тим більше випромінювання самого телефону. На сьогодні найбільш поширеним стандартом є GSM (82 % світового ринку мобільного зв’язку). Це глобальний стандарт цифрового мобільного зв’язку, з розподіленням каналів за часом та частотою. Менша пікова потужність у телефонів CDMA з технологією зв’язку, при якій канали передачі мають спільну полосу частот шириною 1,25 МГц, але різну кодову модуляцію. Канали трафіку створюються при застосуванні широкополосного кодомодульованого радіосигналу (шумоподібного сигналу, що передається в єдиному частотному діапазоні). Для систем CDMA2000 максимальна випромінювана потужність становить 250 мВт.

Основним механізмом взаємодії між радіочастотною енергією з організмом людини є нагрівання тканин, при використанні МТ перш за все нагрівається головний мозок. Навіть незначне підвищення температури може сприяти підвищенню проникливості гематоенцефалічного бар’єра [16]. Установлено, що опромінення підлітків ЕМП стільникового телефону протягом 2 хв викликало зміни біоелектричної активності мозку, які зберігалися наступні 2 години. Є дані, що навіть працюючи в режимі очікування МТ здатний скоротити і розладнати найважливіші фази нічного відпочинку: швидкий і повільний сон. Виявлено, що від ЕМП мобільного апарату марніють дріжджові грибки і оцтовокислі бактерії, телефон на поясі або в кишені може впливати на склад мікрофлори кишечника. ЕМП телефону гальмує формування імунної відповіді і робить організм більш уразливим щодо дії зовнішніх факторів навколишнього середовища.

Знайдено зв’язок між порушенням поведінки підлітків, когнітивними змінами та частотою і тривалістю використання МТ. Описано адикцію до МТ, що проявляється потребою у спілкуванні за допомогою дзвінків або SMS­повідомлень. Такому зв’язку віддається перевага перед реальним спілкуванням, а відсутність повідомлень викликає тривожність та напруження, дратівливість та зниження настрою [10]. Читання з екрану та мобільна ігроманія призводять до напруження очей і можуть передувати порушенням зору.

У замкнутому просторі МТ у режимі передачі може створювати серйозну небезпеку для здоров’я. Хвильова природа електромагнетизму пояснює, що мікрохвилі за рахунок відображення від стін, сходяться в певній точці та інтерферують одна з одною, їх інтенсивність в «гарячій точці» збільшується приблизно в 2 тис. разів. Потенційно небезпечними місцями можна вважати кабіни ліфтів та більшість засобів громадського транспорту. Протягом 10 років проводилися широкомасштабні дослідження щодо розвитку гліоми, менінгіоми, невриноми слухового нерва у користувачів МТ. Вони лягли в основу рішення ВООЗ та Міжнародного агентства з вивчення раку (2011) класифікувати радіовипромінювання МТ як потенційний канцероген, визначивши їх у групу 2B «можливо канцерогенних для людини». Особливу увагу привертають дослідження впливу ЕМП телефонів у дитячому і підлітковому віці. Цей контингент, безумовно, буде мати більший стаж користування МТ, ніж сучасні дорослі. Телефони вже давно використовують не тільки для спілкування абонентів, але й для ігор, прослуховування аудіозаписів, виходу у мережу Інтернет та ін. Діти та підлітки більш уразливі у зв’язку з тим, що нервова система ще розвивається, мають місце інші діелектричні властивості тканин, підвищена провідність та поглинальна здатність (що залежить від товщини черепної коробки, розмірів голови, анатомії вуха тощо). Одним із показників безпеки МТ є SAR (Specific Absorption Rates) — рівень випромінювання, який визначає енергію ЕМП, що виділяється в тканинах тіла людини за одну секунду. Граничне значення цього показника 2 Вт/кг. Є різниця між місцевим розподіленням SAR у дітей та дорослих, що виявляється у більш високій експозиції у деяких тканинах та органах (наприклад, очах).

На даному етапі рекомендації для підлітків повинні включати таке: не використовувати МТ без необхідності, тривалість безперервної розмови обмежувати 3–4 хв, між розмовами — не менше 15 хв, не розмовляти у транспорті, по можливості використовувати навушники чи гучномовець, тримати апарат далі від голови під час з’єднання з абонентом, далі від тіла — при відсутності використання (уночі тощо).

Причиною електромагнітного випромінювання також є бездротові інтернет­технології — Wi­Fi. Питання постає актуальним у зв’язку з пропозицією проведення Wi­Fi у середніх навчальних закладах. Для підлітка, який використовує комп’ютер у хорошому діапазоні сигналу бездротового маршрутизатора, SAR становить 0,0057 Вт/кг, що менше 1 % SAR мобільного телефону [14]. Але ж це відбувається на тлі дії інших джерел ЕМВ. Відносно невеликий стаж використання подібних широкополосних бездротових технологій та відсутність вірогідних багатоцентрових досліджень є причиною обережного використання їх для чутливого організму дітей та підлітків у період пубертату. Наприклад, Російський національний комітет із захисту від іонізуючих випромінювань у 2011 р. закликав не використовувати системи Wi­Fi та інші види бездротового широкополосного доступу в навчальних закладах і закладах відпочинку, де проводять час діти та підлітки віком до 18 років.

Усе більше інформаційних технологій та сучасних пристроїв покликано покращити та полегшити життя дітям та підліткам. Упровадження у широке користування мобільних телефонів, стаціонарних та портативних комп’ютерів, бездротового Інтернету та інших технологічних нововведень потребує досконалого вивчення їх впливу на зростаючий організм та розробки ефективних і здійснюваних санітарно­гігієнічних норм їх використання. Необхідним є проведення профілактичних заходів щодо попередження технологічних залежностей у підлітків в Україні. Вони повинні включати як широке інформування населення щодо ризиків безконтрольного використання комп’ютера, мережі Інтернет, мобільних телефонів, так і підготовку лікарів з психологічних особливостей підліткового віку та надання підліткам медико­соціальної допомоги.

Хімія.

Тема: Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціо-нальні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група.

1. Опрацюйте параграф 26 ст.126-127.
2. Складіть конспект.
3. Завдання 8 на ст. 129.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.

12 квітня.

Інформатика.

Тема: Нові форми досвіду, вираження, спілкування та співпраці в ІТ.

1. Опрацюйте матеріал.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Злагоджена робота в команді є запорукою успіху кожного бізнесу. Співпраця є ключовим фактором, незалежно від того, чи продаєте ви квіти, чи розробляєте нову програму для смартфонів. Однак відмінна співпраця досягається за рахунок прекрасного спілкування. А якість цього спілкування, як свідчать результати досліджень, набагато цінніша ніж його обсяг. 

На жаль, співпраця в команді не завжди розвивається вдало. Особливо це характерно для членів команди, які: 

  • не мають спільного бачення або спільних цілей;
  • не розуміють один одного або не можуть домовитись про розподіл своїх обов’язків, що призводить до виникнення плутанини чи дублювання завдань;
  • не спілкуються або не довіряють один одному (така ситуація можлива, якщо вони не зустрічаються віч-на-віч); ’
  • не наважуються висловити свою думку щодо рішень або внесення змін до проекту; 
  • не сприяють впровадженню інновацій або обговоренню нових ідей (групове мислення може призвести до виникнення перешкод).

Не тільки працівники почуватимуться краще, якщо в команді добре налагоджено співпрацю, але як показують результати дослідження, і компанії, які сприяють співпраці, у п’ять разів частіше виявляються ефективнішими. Особливо це стосується випадків, коли команда працює над досягненням спільних цілей. 

Як можна добре налагодити співпрацю в межах своєї організації?

На сьогоднішній день існують різні інструменти для співпраці в Інтернеті, які вдосконалюють спілкування у вашій команді та підтримують добре злагоджену роботу команди. Ви зможете підібрати інструменти, які підійдуть саме вам. Усе залежить від потреб вашого бізнесу. Ось кілька засобів, що можуть вам допомогти.

1. Інструменти для керування проектами з повним контролем процесів 

 Незалежно від того, чи плануєте ви весілля, чи створюєте веб-сайти, швидше за все, у вас є великий проект, для реалізації якого потрібно делегувати завдання чималій кількості людей. На щастя, існують інструменти для керування проектами, які допомагають ефективно контролювати всі напрямки діяльності. 

Переваги:

  • Забезпечують організованість керівника проекту та своєчасне виконання завдань іншими працівниками

Приклад. Компанія з планування заходів організовує велику вечірку. Замість того, щоб переглядати численні електронні листи та збирати інформацію від різних підрядників, керівник проекту може використовувати центральну платформу для встановлення термінів, призначення завдань, підрахунку витрат і створення візуальних презентацій про загальний стан кожної окремої частини проекту.

Як виконання роботи онлайн може стати в нагоді

Щоб забезпечити безперебійну та швидку реалізацію проекту, попросіть членів команди ввійти у віртуальний кабінет для перевірки призначених їм завдань і надсилання зворотної інформації. 

2. Відеоконференції як фундамент відносин між працівниками

Скажімо, вам потрібно провести важливу нараду, у той час як половина вашої команди подорожує або працює віддалено. Відеоконференції – це зручний спосіб скористатись усіма перевагами зустрічей віч-на-віч без зайвих витрат і докладання зусиль для планування заходу. 

Переваги:

  • Виведення командної роботи на якісно новий рівень
  • Формування міцних відносин між членами команди, що працюють віддалено
  • Заощадження коштів на дорогу

Приклад. Компанія з розробки програмного забезпечення має кілька масштабних проектів для обговорення, але члени команди працюють у трьох різних офісах по всій країні. Замість того, щоб писати довгі повідомлення електронною поштою або запускати конференц-виклики, які з легкістю можна пропустити або не помітити, команда може зібратись у віртуальній кімнаті. Зустріч із колегами віч-на-віч сприяє кращій співпраці та підвищенню продуктивності.

Як виконання роботи онлайн може стати в нагоді

Крім того, під час відеоконференцій із членами команди можна обмінюватися даними, документами та презентаціями в режимі реального часу. Можна без проблем записати нараду, щоб надіслати відеозапис тим, хто не зміг взяти участь у відеоконференції. 

3. Досягнення цілей завдяки використанню чату 

Прискорте свій бізнес завдяки експрес-курсу з Microsoft 365

Допоможіть своїй команді працювати продуктивніше щодня майже звідусіль за допомогою Microsoft 365.

Дізнайтеся більше

Інколи корисно й справді достатньо надіслати чітке запитання й отримати на нього швидку відповідь. Завдяки інструментам обміну миттєвими повідомленнями, розробленим спеціально для вашого офісу, працівники можуть швидко ввійти в систему й вирішити всі проблеми.

Переваги:

  • Зменшення необхідності використання електронної пошти
  • Прискорення процесу спілкування
  • Прискорення завершення проектів 

Приклад. Кількість клієнтів невеликої юридичної фірми раптово збільшується. Адвокати повинні швидко передати частину своєї роботи помічникам та іншим членам команди. Замість того, щоб витрачати час на листування й пошук листів в архівах електронної пошти, для негайного виконання роботи члени команди можуть спілкуватися один з одним віч-на-віч або в межах усієї команди.

Як виконання роботи онлайн може стати в нагоді

Спілкування може відбуватись із будь-якого місця та в будь-який час. Інструменти обміну миттєвими повідомленнями також забезпечують можливість спільного перегляду екрана всіма членами команди для швидкого прийняття рішень. Завдяки зберіганню історії чатів можна зберегти всі ідеї, що стали основою для прийняття рішення. 

4. Зменшення затримок завдяки перегляду документа в режимі реального часу

Забудьте про довгі ланцюжки електронних повідомлень із вкладеннями й незрозумілими правками. Завдяки інструментам спільної роботи з документами в режимі реального часу команда зможе одночасно працювати над одним документом, незалежно від того, чи це текстовий документ, електронна таблиця, чи презентація PowerPoint.

Переваги:

  • Запобігання плутанині в документах
  • Прискорення процесу зворотного зв’язку
  • Зменшення необхідності використання електронної пошти

Приклад. Рекламне агентство працює на тому етапі, який передбачає мозковий штурм, внесення змін і розгляд. Зберігання етапу проекту онлайн і спільна робота над ним означає, що кожен працівник може бачити, що роблять інші, відстежувати запропоновані зміни та працювати з миттєво отриманою зворотною інформацією. 

Як виконання роботи онлайн може стати в нагоді 

Члени команди можуть працювати з різних офісів і одночасно спільно редагувати документ. Хмарна обробка даних зменшує час затримки й забезпечує для кожного працівника можливість внесення змін до проекту.  

5. Відомості завжди будуть упорядкованими завдяки хмарному зберіганню даних із контролем версії

Зберігання проекту або документа в хмарі – це найпростіший спосіб забезпечення доступу до проекту в будь-який час і з будь-якого місця для всіх членів команди, які з ним працюють. Перевага полягає не лише в співпраці в режимі реального часу, але й в тому, що кожен член команди може, зайшовши в Інтернет, швидко знайти потрібну версію документа чи проекту й за потреби зберегти копію, перш ніж внести свої зміни. 

Переваги:

  • Заощадження часу
  • Зменшення необхідності використання електронної пошти
  • Зберігання всіх версій файлу в центральному місці 

Приклад. Неприбуткова організація працює над розробкою презентації, яка містить усі останні результати дослідження голоду в Америці. Учасники команди можуть вносити зміни в документ, перебуваючи в дорозі, при цьому не видаляючи зміни, внесені в цей документ іншими учасниками, і без проблем знайти конкретну версію документа. 

11 квітня.

Інформатика.

Тема: Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3993250
Тести потрібно пройти до 19.00.

Тема: Засоби для спілкування з членами проектної групи.

1. Опрацюйте матеріал.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Форми онлайн-комунікації

 

Відеоконференція — це конференція в режимі реального  часу онлайн. Вона проводиться у визначений день і час. Відеоконференція — один із сучасних способів зв’язку, що  дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли  учні і вчитель/ка перебувають на відстані. Отже, обговорення й ухвалення рішень, дискусії, захист проєктів відбуваються в режимі реального часу. Учитель/ка й учні можуть  бачити одне одного, учитель/ка має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом. 

Форум — найпоширеніша форма спілкування вчителя/ вчительки й учнів у дистанційному навчанні. Кожний фо рум присвячений певній проблемі або темі. Модератор/ка  форуму реалізує обговорення, стимулюючи питаннями,  повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне  забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли  певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один  великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над  проєктом створюються форуми для кожної окремої групи  з метою спілкуватися під час дослідження щодо поставленого для групи завдання, потім — обговорити загальну  проблему проєкту спільно, з залученням усіх учасників освітнього процесу (веб-конференція). 

Чат — спілкування користувачів мережі в режимі реально го часу, засіб оперативної комунікації людей через інтер нет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат. Найбільш поширений — текстовий чат. Голосовий  чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час  вивчення іноземної мови в дистанційній формі є важливим  моментом. З освітньою метою у разі необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реаль на можливість мовної практики, яка проводиться в рамках  запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проєктної  діяльності, обміну інформацією. 

Блог — це форма спілкування, яка нагадує форум, де право  на публікацію належить одній особі чи групі людей. Автор  (учитель/ка, один учень/учениця чи їх група) розміщує на  сайті свого мережевого щоденника (блогу) допис (твір, есе)  і надає можливість іншим учням прочитати й прокоментувати розміщений матеріал. В учнів з’являється можливість об говорити й оцінити якість публікації, зокрема й іноземною  мовою, що сприяє розвиткові мовленнєвих навичок. 

Електронна пошта — це стандартний сервіс інтернету, що  забезпечує передавання повідомлень як у формі звичай них текстів, так і в інших формах (графічній, звуковій, відео)  у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти  електронна пошта використовується для організації спілкування викладача/викладачки й учня/учениці, а також учнів між собою. 

Анкетування — для поточного контролю в ході дистанційного навчання зручно використовувати різноманітні анкети.  Анкета є достатньо гнучким інструментом, оскільки питання  можна ставити безліччю різних способів. У дистанційному  навчанні після засвоєння кожної теми можна використовувати анкети, в яких учень/учениця може зробити самооцінку результатів навчання за такими показниками: зрозумів/ зрозуміла, можу розв’язати самостійно; зрозумів/зрозуміла, можу розв’язати з підказкою; не зрозумів/не зрозуміла,  не можу розв’язати.

 

Соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні застосунки на кшталт Viber дозволяють створювати закриті групи, спільноти, чати, вести  обговорення тем, завдань, проблем, інформації. 


7 квітня.

Інформатика.

Тема: Розробка дизайну афіш, квитків, флаєрів, постерів тощо.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1j7xs8kmBrDF2CoU45knfoZI21IFyCbcF/view?usp=sharing
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

6 квітня.

Інформатика.

Тема: Буклет. Призначення. Принципи композиції. Види буклетів.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

Тема: Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну.

1. Опрацюйте параграф 24 ст.120-121.
2. Складіть конспект.
3. Завдання 5, 6 на ст.121.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.

5 квітня.

Інформатика.

Тема: Основи композиції і архітектоніки багатосторінкового видання.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

Тема: Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи.

1. Опрацюйте параграф 24 ст.118-119.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

4 квітня.

Інформатика.

Тема: Багатосторінкові видання та їх формат. 

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

31 березня.

Інформатика.

Тема: Створення обкладинки журналу.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

30 березня.

Інформатика.

Тема: Композиційні прийоми створення листівки.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1Om8hMYuuF6W1z-YTGXbk2Wth4VXQPgee/view?usp=sharing

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

Тема: Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.

1. Опрацюйте параграф 23 ст.108-110.
2. Складіть конспект.
3. Завдання 1-3 на ст. 111.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.


29 березня.

Інформатика.

Тема: Комп’ютерна верстка. Програми для комп’ютерної верстки.

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1HoTo5c5U4RY605uuObTme3vSamig2Dwz/view?usp=sharing

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


28 березня.

Інформатика.

Тема: Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6082441
Тести потрібно пройти до 19.00.


24 березня.

Інформатика.

Тема: Виконання індивідуальних та колективних проектів.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6439444
Тести потрібно пройти до 19.00.


23 березня.

Хімія.

Тема:  Хімічні властивості глюкози.  Лабораторний дослід:

 Окиснення глюкози свіжоодержанимкупрум(ІІ) гідроксидом. 

 Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8481805

Інформатика.

Тема: Компроміси між різними формами представлення цифрової  інформації.

2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


22 березня.

Хімія.

Тема:   Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма.

1. Опрацюйте параграф 23.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Інформатика.

Тема: Розв'язання задач з різних предметних галузей.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4576723
Тести потрібно пройти до 20.00.


21 березня.

Інформатика.

Тема: Інфографіка.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


17 березня.

Інформатика.

Тема: Візуалізація рядів і трендів даних.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


16 березня.

Хімія.

Тема: Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.

1. Опрацюйте параграф 22.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


23 лютого.

Інформатика.

Тема: Основні етапи розв'язування оптимізаційних задач за допомогою комп’ютера

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.


Хімія.

Тема: Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.

1. Опрацюйте параграф 21.
2. Складіть конспект.
3. Завдання 5, 6, 7 на ст. 100.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.


10 лютого.

Інформатика.

Тема: Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти

1. Опрацюйте матеріал за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1rZX-4YuylHCCjrijugaqOUsIK7uldEfy/view?usp=sharing
2. Складіть конспект.
Фотозвіт мені в Вайбер.


9 лютого.

Інформатика.

Тема: Табличний процесор як засіб для фінансових розрахунків.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
Фотозвіт мені в Вайбер.

 


Хімія.

Тема: Одержання етанової кислоти.

1. Опрацюйте параграф 20 ст.96-97.
2. Складіть конспект.
3. Завдання 2, 3, 4 на ст. 97.
4. Фотозвіт мені в Вайбер.



8 лютого.

Інформатика.

Тема: Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
Фотозвіт мені в Вайбер.

Хімія.

ТемаОбчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

Пройдіть тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2035689
Пройти потрібно до 8 лютого 18.00.


7 лютого.

Інформатика.

Тема: Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент.

1. Опрацюйте матеріал за презентацією.
2. Складіть конспект.
Фотозвіт мені в Вайбер.



Інформатика.

Тема: Основи статистичного аналізу даних. Ряди даних. Обчислення основних статистичних характеристик вибірки.





2. Складіть конспект.
3. Фотозвіт мені в Вайбер.

Немає коментарів:

Дописати коментар

 Використання  ігрових методів навчання на урока інформатики. Джерело:  https://svitppt.com.ua/download.html?id=11137